All about Aviation

Οι αργοί ρυθμοί των αδειοδοτήσεων στα υδατοδρόμια καθηλώνουν τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes

 ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Οι αργοί ρυθμοί των αδειοδοτήσεων στα υδατοδρόμια καθηλώνουν τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes
Μάιος 22
14:13 2015

«Πετάμε και τον Σεπτέμβρη, αν…»

Δεμένα θα παραμείνουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα για άλλη μια θερινή σεζόν. Ούτε …αυτόν τον Μάιο κατέστη εφικτό να πετάξουν, με συνέπεια η πλήρης υλοποίηση του project να μετατίθεται χρονικά για το 2016.  «Μας πάνε πίσω οι συγκυρίες και οι γενικότερες καταστάσεις που επικρατούν στην Ελλάδα, αλλά προχωράμε με επιμονή, έστω και χάνοντας δυο χρόνια!», εξηγεί στη «Deal» o Νικόλας Χαραλάμπους, πρόεδρος και CEO της Hellenic Seaplanes.

Το θετικό της υπόθεσης έχει να κάνει με το γεγονός ότι η προσδοκώμενη ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στην Ελλάδα, προσφέρει μια ευκαιρία για να αρχίσει η εκμετάλλευση των υδροπλάνων αρκετούς μήνες πριν από την επόμενη τουριστική περίοδο, δηλαδή από τον προσεχή Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο.

Βέβαια, όταν από δρομολογηθείσες αδειοδοτήσεις 43 υδατοδρομίων, την άδεια έχει λάβει ως τώρα μόλις ένα (!), αυτό της Κέρκυρας, εύλογα τα υδροπλάνα αδυνατούν να ξεκινήσουν τις πτήσεις τους.

Για να συμβεί κάτι τέτοιο, για να καταστεί ένα δίκτυο βιώσιμο, έστω όχι στην πλήρη του μορφή, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια «ομάδα» υδατοδρομίων, που θα γειτνιάζουν. «Παρότι ο τουρισμός έχει ξεκινήσει να ανεβάζει και πάλι ρυθμούς, ούτε φέτος μπορούν να λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια σε οργανωμένη μορφή», σχολιάζει ο κ.Χαραλάμπους. Θέτει, παράλληλα, ως προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί η ευκαιρία που δίνει -από το φθινόπωρο- ο συνεδριακός τουρισμός, την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης σε 20 υδατοδρόμια, από τον Μαϊο, τώρα, μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε «βάθος» 3 ή 4 μηνών, όπως συνέβη στην περίπτωση της Κέρκυρας.

Αυτονόητο, λοιπόν, ότι ο κρατικός «μηχανισμός» οφείλει και αυτός να «ανεβάσει ρυθμούς» στις διάφορες γραφειοκρατικού χαρακτήρα διαδικασίες, για να καταφέρει και η κυβέρνηση να κρατήσει «ζεστούς» τους επενδυτές. Ταυτόχρονα, το πιο σημαντικό, κατά τον κ.Χαραλάμπους, είναι «να σταθεροποιηθεί η οικονομία στην Ελλάδα, έτσι ώστε να επανέλθουν οι  επενδυτικοί ρυθμοί στην χώρα» και να αποτραπεί ο κίνδυνος μιας «απομόνωσης». Η Hellenic Seaplanes, φυσικά, κάθε άλλο παρά κάθεται με «σταυρωμένα τα χέρια».

Προχωράει στις κινήσεις της, επενδύει, οργανώνεται, αλλά, ξοδεύει χρήματα μέχρι σήμερα, όπως επισημαίνει, δίχως να εισπράττει ούτε ένα ευρώ…

ΕΠΕΝΔΥΣΗ +200 ΕΚΑΤ.

Στο πρώτο στάδιο της επένδυσης από πλευράς Hellenic Seaplanes, θα δαπανηθούν 20 εκατ. ευρώ, όμως, το project στην πλήρη του μορφή θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς των σκαφών, της κατασκευής υδατοδρομίων, των Μητροπολιτικών, της δημιουργίας άλλων υποδομών κ.α.  Από τα 43 υδατοδρόμια, η  Hellenic Seaplanes «τρέχει» τα 26 ή 27, με πιο πρόσφατο αυτό της Μήλου.

Ο στόχος για τον στόλο των υδροπλάνων της είναι να φθάσει τα 20 σκάφη, ενώ, αυτή την στιγμή υπάρχει ένα που «κάθεται» και άλλα δυο μισθωμένα. Το project των +200 εκατ. ευρώ υπόσχεται πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία, αν αναλογισθεί κανείς ότι θα «φέρει» τουλάχιστον 3.000 θέσεις εργασίας. Οι ρυθμοί, δυστυχώς, παραμένουν εξαιρετικά αργοί, παρότι οι ιδιώτες επενδυτές οι οποίοι εμπλέκονται κάνουν το παν για να τους επιταχύνουν.

Η Hellenic Seaplanes βρίσκεται σε συνεργασία και με την Περιφέρεια του Αιγαίου, που θεωρείται βασικός «σύμμαχος» της στην προσπάθεια για το «χτίσιμο» του δικτύου των υδατοδρομίων, εφόσον κινηθεί γρήγορα στο θέμα των αδειοδοτήσεων.

«ΚΛΕΙΔΙ» ΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΚΑ

Ένα από τα σημεία –«κλειδιά» του project των υδροπλάνων αποτελεί η λειτουργία των Μητροπολιτικών υδατοδρομίων, λόγω του «κομβικού» χαρακτήρα τους.

Στην Θεσσαλονίκη, η διαδικασία άρχισε, στην Αθήνα όμως, οι αρμόδιοι φορείς αμφιταλαντεύονται για την επιλογή του χώρου.

Το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται στην μαρίνα του Αγίου Κοσμά ως επικρατέστερη τοποθεσία για την κατασκευή του Μητροπολιτικού υδατοδρομίου, δίχως να έχει ακυρώσει την λύση του ΣΕΦ.  Για να «κλειδώσει» η επιλογή της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά, η προϋπόθεση εδώ είναι να μην προκληθεί «κώλυμα» με την υπόλοιπη ανάπτυξη του Ελληνικού. Η Hellenic Seaplanes έχει απευθυνθεί σε αρχιτεκτονικό γραφείο για την μελέτη σχετικά με το ΣΕΦ, αλλά, αν οριστικοποιηθεί η επιλογή του Αγ.Κοσμά, θεωρεί το σημείο εξίσου ιδανικό.

Εικόνα από : http://hellenic-seaplanes.com/index.php/el/

Ετικέτες
SHARE

Σχετικά άρθρα

Like us on Facebook!